Třetí ročník Festivalu Exportu CZ otevírá své brány již brzy!

Ve dnech 17. – 18. 6. 2015 se v Kongresovém centru Praha uskuteční již třetí ročník úspěšné prezentační, informační a kontaktní akce zaměřené na podporu exportu a mezinárodní obchodní spolupráce s názvem Festival Exportu CZ 2015. Krom tradiční série přednášek o nejnovějších informacích z oblasti podpory mezinárodního obchodu mají účastníci letos poprvé možnost najít si efektivně své obchodní partnery v rámci B2B Matchmaking Eventu. Program Festivalu je okořeněn doprovodným programem složeným z expoziční části včetně ochutnávek exotických pokrmů a nápojů a výstav etnického umění. Celkem se účastníkům představí více než 60 subjektů z 28 zemí celého světa.

Již třetí ročník setkání firem a institucí na podporu exportu pořádá letos ve spolupráci se svými partnery sdružení CzechInno v Kongresovém centru Praha. V prvním zahajovacím festivalovém dni účastníky i vystavovatele čeká přednáškový program složený z prezentací českých institucí na podporu exportu jako  jsou Ministerstvo zahraničních věcí, agentura CzechTrade, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Česká exportní banka či síť Enterprise Europe Network Česká republika. V rámci druhého dne budou v teritoriálních blocích prezentovány atraktivní exportní destinace z celého světa s akcentem na země zařazené do národní Proexportní strategie. Současně dostanou prostor pro předvedení svých kouzel Exportní mágové a firmy a instituce nabízející konkrétní proexportní služby jako jsou různé druhy poradenství či pomoci s usnadňováním obchodu.

Druhý den festivalu nabídne kontaktní fórum pro průmyslové designéry, manažery firem, zástupce státu a profesních organizací. Účastníci budou mít možnost získat praktické informace a inspiraci od těch, kteří s pomocí designu ve svém oboru opravdu něco dokázali.Celým Festivalem se bude prolínat doprovodný program složený z expozic českých i zahraničních firem a institucí nabízejících své produkty a služby včetně ochutnávek cizokrajných pokrmů a nápojů, kterými letos budou například ázerbájdžánská a chilská vína, marocký čaj, kubánský rum, ukrajinské pirohy či mexický mezcal.

Novinkou pro letošní ročník Festivalu Exportu CZ jsou organizovaná obchodní setkání na míru – B2B Matchmaking Event, v jejichž rámci mají účastníci možnost registrovat se do elektronického systému, který jim vybere partnera na míru a navrhne oběma termínovanou schůzku na Festivalu.

„Se sdružením CzechInno spolupracujeme na organizaci Festivalu Exportu CZ již od jeho prvního ročníku,“ rekapituluje zapojení sítě Enterprise Europe Network Česká republika její koordinátor Petr Hladík. „Letos jsme po dohodě s organizátory rozhodli dát účastníkům Festivalu příležitost, aby ještě více vytěžili potenciál akce a skutečně efektivně využili toho, že na Festivalu se budou v jednom dni a na jednom místě nacházet zástupci téměř 30 zemí z celého světa. Proto jsme se ujali organizace B2B Matchmaking Meetingu, který umožňuje jakýsi „business speed-dating“, tedy vybrání partnera na míru a sjednání schůzky s ním na dálku,“ dodává Petr Hladík.

“Těší mě, že Festival exportu spolu s dalšími projekty Czechinno velmi účinně napomáhají dalšímu zkvalitňování Systému inovačního podnikání v ČR, hlavnímu cíli činnosti Asociace inovačního podnikání ČR (AIP ČR; od 23.6.1993) a tím k vytváření inovační infrastruktury ČR a podmínek pro kvalitní inovační trh”, uvádí Pavel Švejda, generální sekretář AIP ČR.

„Jsme rádi, že se naše myšlenka založit tradici červnového setkávání všech, kdo mají co říci k podpoře exportu a mezinárodního obchodu, ujala a utěšeně vzkvétá,“ rekapituluje dosavadní historii Festivalu Exportu CZ předseda řídicí rady sdružení CzechInno David Kratochvíl. „Od svého založení Festival Exportu CZ kontinuálně roste a počet prezentovaných zemí i účastníků roste geometrickou řadou. A co více – jedná se o účastníky spokojené, kteří si svou účast na akci užili a zároveň ji obchodně vytěžili, což je naším hlavním cílem,“ uzavírá David Kratochvíl.

Podrobné informace o účelu a programu akce  jsou k dispozici na webové stránce www.czechinno.czwww.festivalexportu.cz.

CzechInno je zájmové sdružení právnických osob založené k podpoře českého podnikání. Je již tradičním vyhlašovatelem a organizátorem soutěže Vizionáři, jejímž cílem je každoročně oceňovat inovativní počiny v českém podnikání a přehlídky informací a kontaktů pro mezinárodní obchod s názvem Festival Exportu CZ. V letošním roce pořádá také I. ročník užitečných informací pro podnikání s názvem Smart Business Festival. Generálním partnerem Festivalu Exportu CZ 2015 je Česká exportní banka, která je specializovanou bankovní institucí zřízenou na podporu financování vývozních aktivit. Hlavními odbornými partnery akce se staly Komerční banka, a.s. a Technologické centrum Akademie věd ČR jako koordinátor sítě Enterprise Europe Network Česká republika. Odbornými partnery akce jsou Hospodářská komora ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Mediálními partnery se stali Regie Radio Music, které stojí za vysíláním stanic Frekvence 1, Evropa 2, rádia BBC a multimediálním projektem Zet, Empresa Media, která je vydavatelem časopisu Týden provozovatelem TV Barrandov a časopisy Trade News a Inovační podnikání a transfer technologií. Organizačním partnerem akce je produkční společnost Lagardère No Limits. Laskavými partnery doprovodného programu se stali zejména Velvyslanectví Mexika v ČR, Velvyslanectví Malajsie v Praze, Velvyslanectví Kubánské republiky v Praze a Velvyslanectví Turecké republiky v Praze.

Dostávejte od nás VIP vstupenky zdarma
Zanechte nám, prosíme, váš kontakt a my vám čas od času pošleme bezplatnou VIP vstupenku na naše akce. Děkujeme.