Bude nás ovládat toaster? Projekt Kyberneticka revoluce CZ aneb Lid versus roboti? Tentokrát v Podnikatelském inkubátoru Kanov v Karlových Varech
Podnikatelský inkubátor Kanov hostil již čtvrtou letošní akci z cyklu Kyberneticka revoluce CZ aneb Lid versus roboti?, kterou ve spolupráci s partnery uspořádalo sdružení CzechInno. Přítomní odborníci z firem, regionální samosprávy karlovarského kraje, univerzit a dalších institucí měli možnost s účastníky diskutovat na témata podstatných dopadů nových technologií do života firem i celé společnosti. Jak jsme na tom s kybernetickou bezpečností?
„Kybernetická revoluce vloni navštívila 7 krajských měst. Pokrok se nezastavuje, firmy jdou mílovými kroky kupředu se svými digitalizačními aktivitami. Proto se letos vracíme, aby firmy o sobě navzájem věděly.“
Škola a zaměstnavatel mohou nastavit systém odměn, dalšího zařazení studentů. Často dochází k tomu, že mladiství žáci narušují systém svojí individualitou. Velmi důležité je proto najít a udržet potřebnou motivaci studentů.
Na závěr představila Tereza Šamanová, zaSvaz průmyslu dopravy ČR,projekt Akademie GDPR a právní limity pro práci s daty. V této souvislosti uvedla časté mýty a omyly panující o evropské reformě ochrany osobních údajů, kterou reprezentuje takzvané GDPR – obecné nařízení o ochraně osobních údajů, které vstoupí v účinnost v květnu letošního roku.
Škola a zaměstnavatel mohou nastavit systém odměn, dalšího zařazení studentů. Často dochází k tomu, že mladiství žáci narušují systém svojí individualitou. Velmi důležité je proto najít a udržet potřebnou motivaci studentů.
Akademie GDPR má na rok 2018 naplánováno 5 prohlubovacích seminářů a další aktivity, které jsou představeny na www.gdprakademie.cz.
A na úplný závěr proběhlo losování o ceny, které věnovala společnost Hewlet Packard.
Účastníci Kybernetické revoluce v Karlových Varech také navštívili provoz firmy Witte Automotive Nejdek, kde se mohli setkat s ukázkou úspěšného řešení důsledků Průmyslu 4.0 v podnikatelské praxi. Provoz Witte Automotive vyrábí automobilové díly v automatických provozech, kombinovaných s lidskou pracovní silou. Seznámili se např. s programováním tzv. strojového vidění nebo se systémem online spotřeby materiálů a provozu skladu.
Kyberneticka revoluce pokračuje ve své letošní sérii regionálních akcí, v jejímž rámci navštíví v květnu Brno a v červnu Ostravu, ve II. pololetí se pak bude stěhovat do Hradce Králové, Ústí nad Labem a Zlína. Projekt si klade za cíl vést kvalifikovanou diskuzi nad společensko-ekonomickými dopady Průmyslu 4.0 a prezentovat příklady dobré praxe a úspěšných řešení v této oblasti. Cílem sérií akcí je nejen šířit informace do regionů ČR, ale zejména umožnit efektivní síťování a sdílení příkladů dobré praxe.
Konkrétní termíny a rozpis programu i lokace akcí jsou k dispozici na www.kybernetickarevoluce.cza www.czechinno.cz.
CzechInno je zájmové sdružení právnických osob založené k podpoře českého inovačního podnikání a autorem unikátního systému podpory inovací v ČR, který spočívá v organizaci soutěže Vizionáři, jejímž cílem je každoročně oceňovat inovativní počiny v českém podnikání, festivalu chytrého a inovativního přístupu k podnikání s názvem Smart Business Festival a přehlídky informací a kontaktů pro mezinárodní obchod s názvem Festival Exportu CZ. Od r. 2017 realizuje sérii regionálních akcí k propagaci využívání prvků tzv. Průmyslu 4.0 ve firmách pod názvem Kyberneticka revoluce CZ. Za tyto své počiny v rámci Eastern European Elite Business Awards 2016 obdrželo od anglického Corporate Vision Magazinu ocenění za excelenci v podpoře podnikání v České republice.
Hlavními odbornými partnery projektu Kyberneticka revoluce.cz jsou Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Komerční banka, Společnost vědeckotechnických parků ČR, Elektrotechnická asociace ČR, Asociace inovačního podnikání ČR, Česká exportní banka, Karlovarská agentura rozvoje podnikání, Technologická agentura ČR, Svaz průmyslu a dopravy ČR.
Mediálními partnery projektu jsou Regie Radio Music jako provozovatel rádií Frekvence 1, Evropa 2 a Rádio BBC a multimediálního projektu Zet, vydavatelství Empresa Media jako vydavatel časopisu Týden, magazínu Marketing Sales Media a týdeníku Faktor S, portál BusinessInfo a časopis Inovační podnikání a transfer technologií.