Festivalová akce na podporu inovativních přístupů k podnikání
Materiální a lidské zdroje – Finance – Marketing – ICT řešení – Logistika – Poradenství – Služby
I. CÍL PROJEKTU
II. CÍLOVÉ SKUPINY
Sekundárně jsou cílovými skupinami i:
1. Firmy a instituce nabízející účastníkům festivalu chytrá, inovativní řešení v osmi základních oblastech zaměření Festivalu, kterými jsou: Materiální zdroje – Lidské zdroje – Finance – Marketing – Logistika – Digitální řešení – Poradenství – Služby.
Pro tyto členy cílové skupiny bude vyčleněn prostor k prezentaci jejich nabídek a zkušeností v přednáškové a v expoziční části festivalu.
2. Instituce zaměřené na podporu podnikání: sdružují podnikatele a nabízejí svým členům i podnikatelům obecně širokou škálu služeb, o jejichž využití mohou účastníky festivalu informovat. Cílem je jak zlepšení povědomí o činnostech a zaměření instituce, tak i akvizice nových členů či klientů.
Žádoucí je zapojení jak státních a evropských institucí na podporu podnikání (Ministerstvo průmyslu a obchodu, agentura CzechInvest, Evropská komise – DG Internal Market, Entrepreneurship and SMEs, Zastoupení Evropské komise v Praze aj.), tak i podnikatelských reprezentací (Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR) a dalších sítí na podporu podnikání (Enterprise Europe Network Česká republika aj.).
3. České i zahraniční firmy s pozitivními zkušenostmi s implementací chytrých řešení: účelem jejich zapojení je prezentovat dosažené úspěchy při využití chytrých inovativních přístupů k podnikání, „best practices“, při jejichž aplikaci firma významně ušetřila na svých nákladech, dosáhla významného zvýšení odbytu či expandovala do nového odvětví. Členové cílové skupiny budou zapojeni zejména do přednáškové části festivalu, žádoucí je prezentace zkušeností jak z českého národního, tak i z okolního evropského prostředí, protože výchozí podmínky pro podnikání jsou v rámci EU velmi obdobné.
4. České i zahraniční firmy nabízející chytrá řešení v oblasti gastronomie a designu: účelem jejich zapojení do projektu je prezentace jejich produktů a eventuelně i služeb účastníkům Festivalu a tvorba atraktivního doprovodného programu s nabídkou ochutnávek a prezentací chytrých potravin, designových produktů a jiných praktických výrobků a služeb.
III. PROGRAMOVÉ SCHÉMA
Program Festivalu chytrého podnikání bude rozdělen do čtyř sekcí:
1. Slavnostní zahájení a informace o službách na podporu chytrého podnikání:
a/ v úvodu Festivalu proběhne jeho slavnostní zahájení (MPO, Evropská komise, AMSP)
b/ v informačním bloku získají účastníci ve formě krátkých prezentací informace od institucí, které nabízejí služby pro inovativní podnikání (10-15min prezentace: MPO, CzechInvest, Evropská komise, AMSP, EEN ČR, AIP ČR)
c/ Moderátorem Hlavního přednáškového bloku bude některá ze zkušených osobností redakce zpravodajství České televize.
2. Tematické panelové diskuze – best practices v oblasti chytrého podnikání: krátké prezentace následované diskuzí v oblasti stěžejních témat Festivalu, tj. v oblastech: Materiální zdroje – Lidské zdroje – Finance – Marketing – Logistika – Digitální řešení – Poradenství –Služby.
3. Sdílení obchodních kontaktů:
IV. TERITORIÁLNÍ A OBOROVÉ ZAMĚŘENÍ FESTIVALU
- 1. Ve své části Materiální zdroje na prezentaci chytrých řešení pro:
- Úspory paliv a energií,
- Úspory v oblasti racionalizace režijních nákladů,
- 2. Ve své části Lidské zdroje si Festival klade za cíl nabídnout řešení v oblasti:
- Zajištění kvalifikovaného personálu pro firmu,
- Vzdělávání a rekvalifikace zaměstnanců,
- Pracovní podmínky a prostředí,
- 3. Část Finance přinese nové pohledy na:
- Práci s firemním cashflow,
- Financování rozvojových projektů firmy,
- Možné využití financování z EU fondů na implementaci chytrých řešení ve firmách,
- 4. V části Marketing si Festival klade za cíl představit:
- Nové přístupy k marketingu za využití moderních technologií,
- Možnosti racionalizace firemních nákladů na PR,
- 5. V bloku Logistika Festival představí možnosti:
- Racionalizace organizace firemní přepravy,
- Využití nových technologií a úsporných řešení v přepravě a organizaci logistiky,
- 6. Ve své části ICT řešení festival bude prezentovat chytré přístupy pro:
- Digitalizaci chodu firmy,
- Využívání dostupných digitálních technologií v rámci nákupu zboží a služeb,
- 7. V bloku Poradenství se Festival zaměří:
- Možnosti jak zefektivnit poradenství pro firmu (právní, účetní, obecné podnikatelské, proexportní apod.)
- V části Služby festival představí:
- Chytré služby, které firmě přinášejí významnou úsporu nákladů, a nespadají přitom do žádného z výše zmíněných bloků (např. služby úklidové, servisní apod.)