Záštitu nad projektem udělilo Ministerstvo průmyslu a obchodu
Cíle projektu Vizionáři 2011
· Představit a ocenit ryze české firmy a podnikatele, konkrétní autory inovačních produktů (výrobku, postupu či služby), tzv. „Vizionáře“, díky kterým firma inovativně reaguje na současný ekonomický vývoj.
· Sdílet inovační best practices napříč podnikatelským prostředím.
· Popularizovat výsledky výzkumu a vývoje prostřednictvím celoplošných médií.
· Pomoci těmto Vizionářům v dalším rozvoji inovačního podnikání s cílem efektivní komercializace výzkumu a vývoje.
Kritéria účasti v projektu
· Projekt Vizionáři je určen pro ryze české firmy a podnikatele s inovačním potenciálem a schopností reagovat na měnící se trh a jeho potřeby
· Do projektu se mohou přihlásit firmy a podnikatelé (fyzické a právnické osoby), které podnikají v ČR dle platných zákonů a nejsou v insolvenci dle zákona č. 182/2006 Sb., (insolvenční zákon).
· Účastníkem jsou ryze české firmy a podnikatelé, kde majoritními vlastníky jsou české subjekty.
· Podařilo se jim uvést v život inovační produkty, které byly uvedeny na trh a splňují definici inovačního produktu a byly aplikovány v praxi.
Účastník by měl splňovat alespoň jednu z níže uvedených charakteristik:
· Firma vytváří zcela nový byznys, který nebyl dosud nikým jiným vytvořen.
· Firma vytváří zcela nový rámec pro již existující inovace. Jedná se o způsob využití objevu či vynálezu jiným způsobem a pro jiný účel.
· Firma vytváří, respektive objevuje nové modely trhů.
· Míra úspěšného využití dotačních prostředků v inovačním procesu.
· Osobní rozměr a přidaná hodnota konkrétního člověka nebo skupiny lidí, kteří v rámci firmy přicházejí s inovacemi a posunují možnosti firmy dále kupředu.
· O vítězném projektu bude rozhodovat odborná porota složená ze zástupců partnerů projektu, akademických a vědeckých institucí, státní správy a představitelů inovačního podnikání.
Plnění poskytovaná účastníkům projektu
· Vítězové projektu „Vizionáři 2011“ budou mít jedinečnou možnost prezentovat autory inovací a svou společnost prostřednictvím médií.
· Exkluzivní mediální propagace prostřednictvím partnerů a partnerských médií.
· Nezávislé zhodnocení inovačních produktů ze strany renomovaných odborníků sdružení CzechInno a Asociace inovačního podnikání ČR.
· Příležitost rozšířit informace o výzkumu a vývoji v národním i evropském kontextu.